Saturday, December 8, 2018

Bawah 100: Pemburu #3

Aku tercungap, berselang selikan dengan nafas yang ditarik dalam.  Perasaan yang entah tidak bernama, bercampur baur.  Air mata yang mula bertakung aku kesat dengan lengan baju aku yang kasar seperti denim. 

Aku kebalkan diri.  Luka-luka dalam dan lebam-lebam biru bertukar kebas.  Hanya perit di dalam hati yang terasa.

Apabila langkah semakin kecil aku berhenti dan bersembunyi di sebalik bangkai kereta buruk.  Aku mengintai dan aku nampak Adam.  Tapi dia bukan lagi Adam.  Aku nampak belakang Hisyam.  Dada aku ketat. 

Angin semakin kuat, seperti ribut, menerbangkan apa-apa yang menghalang dan dihumbankan ke dalam lubang berapi marak di tengah-tengah Adam dan Hisyam.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...