Saturday, December 8, 2018

Bawah 100: Pemburu #4


Mata Adam memandang tajam ke arah Hisyam.  Hisyam kelihatan lemah dan memeluk tubuh, mengecilkan dirinya.
Kemarahan terserlah di wajah, sesekali matanya terpejam sambil terkumat-kamit sesuatu.  Angin kuat memekakkan alam.
“Syam!” Aku memekik dan mereka berpaling kearah aku. 
Muka Hisyam bertukar pucat sebaik sahaja mata kami bertemu.  Aku berdiri perlahan-lahan menahan diri dari diterbangkan ribut gila.
“Mikael, please!” Adam memandang aku.
“Adam dah bersetuju,” mata milik Adam kembali memandang Hisyam. 
Tiba-tiba Hisyam menyeringai seram. 
“NO NO, Syam?!” mataku terbeliak, aku tak keruan.
Tiba-tiba juga Hisyam lemah, tersenyum.
“It’s okay, Dani! Aku dah dapat dia.” 
Lantas menjatuhkan dirinya ke dalam lubang neraka.

    
    


     







ps: cite ni bukan idea asal ak,,cter ni kalu sape prasan adalah American tv shows, Supernatural.  Aku nk praktis tulis dlm BM tp yg ni yg kuar, ak xleh come up ngan idea sndiri lagi, so for the mean time ak gne ni dlu.

Writing 100 words exact or below is really hard when I suddenly have all the words I wanted to describe the moments..guhhhh.. so this is not my own story, but the words are mine.  I want to use something to jump start me in writing in my native language, and this happened.  This isn't my first.  I've written something that touches me when watching Supernatural, and it came to me naturally when I lay my hands on this keyboard to write.  I never written any angsty, action or action fantasy or thriller before both in English and BM, but I should try someday.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...